How are ya today, fooks?! - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Tanja Veldhuizen - WaarBenJij.nu How are ya today, fooks?! - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Tanja Veldhuizen - WaarBenJij.nu

How are ya today, fooks?!

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

30 Juli 2010 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Veruit de meest gehoorde zin hier in Amerika. Elke cassière, winkelbediende, hotelmedewerker, ober en ranger vraagt het. Willen ze het antwoord ook horen? Ik vermoed het niet. Daarom word je op den duur ook lui met antwoorden. I'm fine, I'm great, thanks.

Na deze zin heb ik misschien wel het meest gehoord: "can I serve you a drink Ma'am?". Maar dat kan ook wat te maken hebben met de vlucht van een uur of 8 waar dat aan de lopende band gevraagd werd. Tsja, die reis.. Afgelopen dinsdag waren we vroeg op schiphol en om een lang verhaal kort te maken was ik erg blij dat Joris Linssen niet ergens achter een pilaar stiekem stond te filmen.

Goed en wel door de douane en dan het eerste vliegtuig in voor de vlucht naar Philadelphia. 8 uur, drie maaltijden en vooral een hele saaie vlucht (ik had me verheugd op films, maar dat waren niet B, niet C, maar D-films vermoed ik) later, landden we op philadelphia.

Door de douane, zonder wachtrijen en zonder problemen mocht ik het land in! Toen al gesloopt het eerste kopje Amerikaanse koffie gedronken. Of moet ik zeggen slootwater? In ieder geval was het niet te drinken. Omdat we 5 uur overstaptijd hadden moest ik me maar vermaken met WIFI! Skype... (zie foto's) en daar was het dat ik mijn eerste gesprekken uit Amerika voerde met Tara en Wouter. Daardoor ging de tijd lekker snel!

Nog eens twee vluchten en een uur of 12 later landden we in Billings, waar een huurauto (Hyundai Santa Fé) op ons te wachten stond en konden we naar het hotel, eindelijk slapen na een reis van 24 uur, 9 uur Nederlandse tijd en 01.00 uur Locale tijd.

De volgende dag lekker uitslapen. Heerlijk ontbijten met zelfgebakken Amerikaanse wafels. Weer die slechte Amerikaanse koffie, en op naar de Walmart voor de nodige inkopen. En ja daar ben ik verliefd geworden op die fantastische winkel! Maargoed daarna eindelijk echt op weg naar YEllowstone National Park.

Een weg die ons voerde door Red Lodge, een skidorpje, door de rocky mountains en over de Beartoothpass een pas van meer dan 10946 foot hoog. Prachtig uitzicht (zie foto's)! Daarna door Yellowstone National Park naar ons hotel gereden (zie foto's). In het dorpje west-yellowstone hebben we gegeten (echt Amerikaans, en niet zo best) en zijn we vroeg naar bed gegaan.

Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan, en zijn we om 10 uur weggereden naar de Mammoth Hot Springs (zie foto's). Dat was echt geweldig! We hebben er langs gewandeld, hadden veel profijt van de geleende verrekijker (Bedankt familie Koole :) ) en hebben genoten. Vervolgens zijn we teruggereden naar west-Yellowstone en zijn we naar een opvangcentrum voor beren en wolven gegaan. Was wel heel leuk om te zien (zo achter de tralies). In real-life hebben we ook al een aantal dieren mogen aanschouwen zoals bisons, elanden, herten en eekhoortjes.

Zojuist hebben we heerlijk gegeten in een pizzeria in het dorp, nu zijn we weer erg moe (het blijft toch een beetje 5 uur 's nachts en we moeten wennen), en waarschijnlijk duiken we zo lekker de bedden in.

Morgen nog een dagje Yellowstone en dan zaterdag door naar Salt-lake City!

Voor foto's van de afgelopen dagen (een selectie in ieder geval) kun je kijken op

Howdy!!

• 30 Juli 2010 - 07:30

Leni En 'j Opa:

Hey,
    Mooie foto's van een voor ons onbekend natuurschoon.
    Veel plezier nog.
    Groeten

• 30 Juli 2010 - 09:15

Eva:

Tanja, ziet er echt supermooi uit! Heel veel plezier nog :)

• 30 Juli 2010 - 09:24

Wouter:

Klinkt allemaal erg goed.
    Ook zeker erg mooie foto's.
    Ook wel handig zo'n verrekijker hè ;)

geniet ervan!

• 30 Juli 2010 - 12:39

Marlijn:

Aah fijn dat je veilig bent aangekomen! En wat een Prachtige natuur daar, echt waaaw! Haha hopelijk vind je ergens een goed koffieadresje. Geniet nog van het rondreizen!

• 30 Juli 2010 - 17:26

Ed:

Hoi Tanja (& fam),

Echt geweldige natuur. Ik zet Yellowstone op m'n lijstje!
    Nog geen Starbucks tegengekomen?

• 30 Juli 2010 - 18:14

Tara:

Zo te lezen hebben jullie al aardig wat gedaan en gezien, leuk hoor! En de foto's zijn ook echt fantastisch, heel mooi! Geniet van de prachtige natuur, en sowieso alles wat je daar tegenkomt (dus ook het echt Amerikaanse eten :P ), en ik zie/spreek je vast snel weer via Skype ofzo :)

Groetjes aan je ouders en een dikke knuffel voor jou!

• 05 Augustus 2010 - 19:42

Ivette Dijk:

Fantastisch verslag met ongelooflijk mooie en goede fotos!!