What happens in Vegas.. - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Tanja Veldhuizen - WaarBenJij.nu What happens in Vegas.. - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Tanja Veldhuizen - WaarBenJij.nu

What happens in Vegas..

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

15 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Stays in Vegas! En ik begrijp nu waarom. Ik zou het omschrijven als een stad van paradoxen en hypocrisie. Een plek waar mensen met heel veel geld en mensen met veel minder geld, hoe dan ook veel te veel geld uitgeven aan fruitmachines, roulette en Blackjack. Een plek waar ze in hotels een zogenaamd “groen” beleid voeren met betrekking tot het wassen van handdoeken, maar waar diezelfde hotels wel enorme Clowns met 100000 lichtjes voor de deur zetten om aan te geven dat dit hotel Circus Circus is. Daar is helemaal niets groens aan. Het is bovendien de plek waar hotels lekker goedkoop zijn en iedereen gratis drankjes krijgt, zodat je vervolgens maar lekker veel uitgeeft in het Casino… Ka Ching! Maar met dit alles is het ook een wonderlijke plek, waar je als toerist je ogen uitkijkt!

Maar later meer over Vegas. Eerst maar eens naar een andere wonderlijke ervaring. Vliegen boven de Grand Canyon, en dan wel per helikopter! Maandag stonden we op tijd op, ontbeten we in het hotel en reden we naar de helikopterterminal. Bleek, dat we bij de verkeerde terminal waren. Tsja, hoe konden wij weten dat niet 1 niet 2 maar 3 bedrijven helikoptervluchten boven de Canyon aanbieden? Ik zeg: gouden business. Maar na inchecken, een filmpje met veiligheidsmaatregelen en nog een beetje wachten stegen we om 8.35 uur op. Detail: ik mocht voorin naast de piloot plaatsnemen en had daar geweldig uitzicht! Toen begon de 25 minuten durende vlucht die echt fantastisch was. Ik geef het toe, het is decadent, het levert geen fantastische foto’s op maar het brengt wel een onvergetelijke ervaring met zich mee!

’s Middags hebben we de auto gepakt en zijn we langs alle uitzichtpunten gereden, dat waren er een hele hoop en we hebben moeten concluderen dat de Grand Canyon groots is, maar dat hij niet erg fotogeniek is. Dachten wij nog dat het heiig was, bleek het maar weinig zo helder te zijn in de zomer. We zijn verwend denk ik.

Dinsdag besloten we een stuk in de canyon af te dalen over de Bright Angels Trail. We waren zeker niet de enige, maar het was dan ook de moeite waard! We waren alleen het kaartje van het fototoestel vergeten uit mijn laptop te halen.. dus hier hebben we geen foto’s van kunnen maken.’s Avonds gegeten met uitzicht op de canyon en de zonsondergang bekeken (Daar zijn wel foto’s van).

Woensdag vertrokken we lekker rustig aan naar Las Vegas. Onderweg maakten we een tussenstop bij de Hooverdam. Een gigantische dam in de colorado die ervoor zorgt dat er meer controle over de watervoorziening is voor maarliefst 7 staten. Het was ook nog een echte toeristische attractie, waardoor het erg druk was, maar het was zeker leuk om er langs te rijden. Om precies 14.00 uur arriveerden we in Circus Circus. Ik overdrijf niet als ik zeg dat het een megagroot hotel is. Ze hebben ruim 3800 kamers, verdeeld over 4 torens, een enorm casino, een winkelpromenade en het grootste overdekte pretpark (incl. achtbaan) van de wereld. Wij zaten in kamer 13731, dat wil zeggen de 13e verdieping van de Skyrise Tower kamer 731. Je had minimaal 10 minuten nodig om van de receptie naar de kamer te komen, en dan waren de liften je gunstig gezind! Snel de stad in gegaan want het hotel was een beetje te bizar voor ons. Maar de Strip, waar ons hotel aan lag en wat misschien wel het meest bekende beeld van Las Vegas is, is niet minder bizar! Alleen maar megahotels, allemaal in een eigen thema: een nagebouwde rialtobrug, een nagebouwde eifeltoren een grote sfinx en dan heb ik het nog niet over het kasteel met blauwe en rode torentjes rechtstreeks uit een kinderboek. In ieder geval hebben wij snel een winkelcentrum opgezocht, want shoppen kun je daar ook goed en dat hebben we ook gedaan (Opbrengst; Pap: 1 overhemd, Mam: 3 paar schoenen en 4 shirtjes, en ik: twee korte broekjes en 4 shirtjes)! Daarna moe maar voldaan en vooral heerlijk gegeten bij een mexicaan waar alles vers geproduceerd werd, tot de quacemole aan toe en nog rondgelopen over de strip die bruist van leven bij nacht. Vervolgens om half 12 ons bed op gezocht, ons record deze vakantie!

Donderdag zijn we ’s morgens nog even Vegas in geweest om vervolgens om 14.00 uur te vertrekken naar Death Valley, en wel: Furnace Creek Ranch. De Vallei blijkt inderdaad op z’n zachts gezegd dood te zijn, maar het is mooi (en heet!) om doorheen te rijden. Het kwik haalt de 45 graden om half zes, maar dat valt nog mee want de warmste dag ooit was het daar 57 graden. Furnace Creek is echt een prachtig complex in een oase en met een beetje hulp van de irrigatie is het zowaar groen en heb je nooit het gevoel in de woestijn te zitten! Voor het eerst kunnen we ook mooi buiten zitten, maar eigenlijk is het daar te warm voor. We zwemmen wel in het mooie buitenzwembad en eten daarna brood en salade op de gezellige kamer.

Gisteren vroeg opgestaan om te kunnen skypen voor vertrek, maar vanaf nu moet ik elke keer betalen voor internet, dus dat belemmert de boel wel een beetje. Vervolgens stond de lange rit door de woestijn naar Yosemite op het programma. En weer verwonderen we ons over hoe snel het landschap hier kan veranderen. Yosemite national park is een heel groen park dat wel een beetje iets weg heeft van de Alpen.

Vanmorgen zijn we dan ook meteen gaan wandelen. (Ik sla het stukje van dat we ons alle drie ruim anderhalf uur verslapen hadden maar even over) Een zware wandeling van 7.5 km stond op het programma waarbij we ruim 1000 hoogtemeters zouden stijgen. Geplaagd door muggen en door eindeloze bochten gingen we op weg. Na krap 3 uur bereikten we de top, en het uitzicht was echt super! Het was er alleen een beetje druk.. Ook bleek dat de bus terug pas om 16.00 uur ging (wij kwamen om 13.00 uur aan), maar teruglopen zagen we ook niet echt zitten. Gewacht dus. De busreis terug duurde anderhalf uur, in een bus vol toeristen met een vrolijk babbelende buschauffeuse die ooit Brad Pitt en Jennifer Aniston in haar bus gehad had, hier in Yosemite. Uiteindelijk kwamen we om 18.00 uur weer in de Cedar Lodge aan en hebben we net heerlijk gegeten in het restaurant.

Morgen nog even yosemite in, naar de watervallen en naar de Seqoia Trees. Daarna gaan we naar Berkeley, de plek waar ik de komende 4 maanden zal verblijven.. Maandag en dinsdag heb ik daar ook introductie. Ik ben benieuwd!!

Groetjes uit het laatste nationale park van onze fantastische rondreis!

Foto’s: http://picasaweb.google.nl/110093351162799291566/Amerika2010GrandCanyonHooverdamLasVegasDeathValleyYosemite#

• 15 Augustus 2010 - 08:33

Eva:

Tanja, ziet er supergoed uit! Die helicopterview lijkt mij echt een ervaring om nooit meer te vergeten :). Veel plezier en succes in je eerste daagjes Berkeley!

• 15 Augustus 2010 - 15:27

Ivette Dijk:

Wat een super leuk verslag heb je geschreven, wat een enor m leuke ervaring is het allemaal! Wat ga je studeren?

23 aug mogen wij de lucht in... zin in;-)

• 15 Augustus 2010 - 19:09

Jiska:

Te gekke foto's en weer een leuk geschreven verhaal, wat dat betreft wordt het een beetje saai;-)
    Komende week spannend voor je... heel veel plezier!
    Bij mij begint morgen de regelmaat weer: werken. Zou best met je willen ruilen...

kus Jiska

• 16 Augustus 2010 - 21:10

J'opa En Leni:

Lieve Tanja, wij zijn weer terug van weggeweest. Dus we hadden heel wat te lezen en te bekijken. Prachtige foto's trouwens!
    Wij wensen je heel veel succes in Berkeley. Een dikke knuffel voor allemaal!
    Liefs van J'opa en Leni

• 17 Augustus 2010 - 08:08

Marloes:

Heej Tanja,

Dacht bij mezelf, ga je site is bekijken. Maar wat ziet het er geweldig uit. Echt prachtig. Je vertelt het allemaal ook erg leuk :)
    Wist eerlijk gezegd niet dat Amerika zo mooi kon zijn. Zal wel een inmense indruk op jullie achterlaten. Las Vegas ziet er uit zoals in de films;) Raar om er dan echt te zijn of niet ?

Als het goed is ben je nu in Berkeley, bezig met je intro. Hoop dat je het goed naar je zin hebt daar.
    Tot wanneer blijven je ouders? Geniet nog van ze !
    Groetjes aan je ouders en een dikke knuffel!

• 02 September 2010 - 16:18

Marlijn:

Waaaw echt supertof dat je gevlogen hebt! Krijg je ook een goed overzicht van hoe alles eruit ziet lijkt me!
    Ooh waaaaaw Las Vegas klinkt echt heel indrukwekkend! Maar je bent zelf dus niet in een casino geweest?
    En als die National parks die je bent tegengekomen klinken ook prachtig!
    Leuk!!
    xx