GO BEARS! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Tanja Veldhuizen - WaarBenJij.nu GO BEARS! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Tanja Veldhuizen - WaarBenJij.nu

GO BEARS!

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

21 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Berkeley

Zoals elke Amerikaanse film je al doet vermoeden, is elke high school, elk college en elke universiteit trots op zijn sportteam. Zo ook hier. De sterren zijn in dit geval de American Football players. Maar zijn ze hier niet doorgeslagen? Zo wordt het inschrijven voor vakken geregeld via TeleBears, kun je al je persoonlijke info vinden via BearFacts en heet het WIFI van de universiteit AirBears. Als toppunt begroeten studenten elkaar dikwijls met Go bears! Eigenlijk alles hier wordt gekoppeld aan dat ene dier, de beer. Maar.. Gedurende mijn tijd aan de University of California Berkeley, zal ik met trots de titel ‘Golden Bear’ dragen.

Terug naar vorige week zondag. Onze laatste dag Yosemite National park. ’s Morgens zijn we naar de Sequoia Trees gegaan. Gigantische bomen met als toppunt de Grizzly Tree met een doorsnede van 8 meter en een omtrek van 29! Was erg indrukwekkend, al mocht ik later vernemen dat het nog niks is vergeleken bij de sequoia’s in Sequoia National Park. ’s Middags zijn we naar de Vernall Fall gelopen. Was weer flink stijgen, en we voelden de spiertjes nog wel een beetje van de dag ervoor, maar het resultaat was mooi. Een gigantische waterval die in het voorjaar nog veel gigantischer is. Vevolgens om ongeveer 3 uur het park uitgereden, op naar Berkeley!

Die rit was langer dan gedacht. Om ongeveer half 9 kwamen we aan in het Durant Hotel. De eerste indruk van Berkeley was wel heel positief, veel groen, en gezellig. Maandagochtend zijn we dan ook eerst de was gaan doen, gaan ontbijten bij Peet’s coffee en het campusterrein overgelopen. Ik moet bekennen dat in die zin al twee plekken zijn waar ik veel tijd ga doorbrengen: Peet’s Coffee en het de campus! Peet’s coffee is een concurrent van Starbucks, maar dan gewoon beter. Het campusterrein is erg mooi, het voelt meer als een park dan als een universiteit en er hangt een leuke sfeer.

Om 13.00 uur moest ik bij het international House (I-house) zijn, voor mijn eerste orientatie dag. Het begon natuurlijk met saaie praatjes, maar we kregen ook een cursus Berklisch die wel grappig was en we moesten op vossenjacht over het terrein. Daarbij heb ik een beetje gekletst met een jongen uit Chili, Tomás. Na de orientatie heb ik de BART naar San Francisco genomen: Bay Area Rapid Transit. Dat is echt geweldig. Binnen 25 minuten ben ik in downtown SF! Daar paps en mams ontmoet en hebben samen lekker gegeten.

Dinsdag gingen pap en mam naar SF, terwijl ik om half 1 een check in meeting had. Dat is eigenlijk gewoon een moment dat ze je een stempel geven zodat je voldoet aan de eisen van je visum. Het was alleen nogal onduidelijk waar het was. Al zoekende stuitte ik op Maud (Frankrijk) en Auste (Litouwen) die ook aan het zoeken waren. Samen hebben we het gevonden en zijn tussen de check in en de oriëntatie van die dag samen even in de zon gaan zitten. Was erg gezellig en ben ’s avonds nadat ik de eerste spullen naar mijn kamer gebracht heb (waarover later meer!) dan ook met hun naar een Café gegaan waar we een aantal Australianen en ook een Nederlandse jongen ontmoetten, Ivar. Was wel gezellig maar ben vroeg teruggegaan omdat ik echt gesloopt was van die oriëntaties.

De volgende ochtend ben ik met pap en mam naar SF gegaan waar we de oude kabeltram genomen hebben. Dat is echt een hele leuke ervaring! Vooral om er aan te hangen in plaats van in te zitten.. Duurde iets langer dan gepland omdat onze tram stuk ging. Dus nog heel even geshopt (score: bikini) en daarna terug naar Berkeley waar een resource fair was. Daar ontmoette ik Auste en Maud weer, maar er was niet zoveel info die interessant was dus zijn we in de zon gaan zitten kletsen. Om 5 uur begon de Ice-cream social, waar alle internationale studenten lekker ijs konden eten, dus dat hebben we dan ook maar goed gedaan! ’s Avonds met pap en mam uit eten geweest bij een vietnamees restaurant, waarvan de eigenaar 8 jaar in Heerlen gewoond heeft. Heel grappig maar vooral ontzettend lekker eten!

Donderdagochtend was er eindelijk weer tijd om even de skypen met Nederland, wat natuurlijk heel erg fijn was. Daarna weer naar SF waar we fietsen gehuurd hebben om het Golden Gate park en de Golden Gate bridge te bekijken. Het fietsen was wel minder leuk dan gedacht omdat je veel over autowegen rijdt, en het was ook megazwaar omdat SF nogal wat (hele stijle!) heuvels kent. Maar de Golden Gate Bridge was ondanks dat het niet opgeklaard was erg mooi! Helaas had mijn fiets een gebroken bidonhouder die erg scherp was waardoor er nu een gat in mijn spijkerbroek zit, maar daardoor hoefden we één fiets minder te betalen en hebben papa en mama daarvan een nieuwe jeans voor mij gekocht :). Sowieso flink huisgehouden die middag, mama had 2 broeken en een hele mooie jas, papa een broek en een shirt, en ik dus ook een broek. We hebben de dag en de vakantie afgesloten in een gezellig en goed mediterraans restaurant.

Gisteren ging om half 5 de wekker om naar het vliegveld te gaan met de taxi. Na een ontbijt daar was het tijd om afscheid te nemen. Dat viel niet alleen mij best heel zwaar. We hebben zo’n fijne tijd gehad met z’n drieën en hebben bovendien 3 en een halve week 24/7 op elkaars lip gezeten, en nu zijn ze voor vier maanden echt heel ver weg! Pap en mam, bij deze: super bedankt voor de fantastische vakantie en onvergetelijke ervaring!

Ik ben vervolgens met BART naar SF gegaan waar ik de morgen al lezend heb doorgebracht in de Starbucks (Peet was daar onvindbaar). Om 13.00 uur kwamen Auste en Maud naar SF en ze hadden Shinu (Koreaanse), Ozan (Turk) en nog een Japanse jongen meegenomen wiens naam erg veel op sushi lijkt, maar ik niet heb onthouden. Ben eerst met de jongens naar Chinatown gegaan, en daarna zijn we met z’n allen naar Fisherman’s bay gegaan een gezellige en toeristische plek in de haven waar Maud en ik gewoon een beetje rondgelopen hebben en de rest een aquarium bezocht heeft.

Rond half 5 ben ik alleen teruggegaan om mijn spullen in het hotel te halen en naar mijn kamer te gaan. Ik bevind me nu en vanaf nu aan 2226 Carleton Street, CA 94704, Berkeley en heb hier echt een mooi plekje. Groot bed, genoeg kasten, en heb het al een beetje gezellig gemaakt met foto’s. Badkamer deel ik met Maria een Chileens meisje en keuken met haar en Daniel een Mexicaanse jongen. Vandaag ben ik dan ook me hier verder aan het settelen en probeer ik internet te krijgen wat lastig is omdat het netwerk hier voor Apple computers ontworpen is.. Zit nu dus lekker in Peet's te skypen en dit te posten.. maar hoop in de loop van de dag dat het lukt.

Dan rest me nog maar één ding te zeggen:

Go Bears!!!

Liefs, van Golden Bear Tanja.

Foto's : http://picasaweb.google.nl/110093351162799291566/Amerika2010YosemiteBerkeleySanFrancisco#

  • 22 Augustus 2010 - 07:39

    Leni En 'j Opa:

    Lieve Tanja,
    Geweldig leuk verhaal. Klein vrouwtje bij de dikke boom! Gisteren waren we met alle zusjes, zwagers en wij bij pappa en mamma! We misten Wouter, maar die kon niet. Jeroen en Ina waren er ook van wege het klussen in de Rokadestraat te Utrecht.
    Ik ga met je Vader praten om skyp te installeren op mijn laptop. EDan kan ik je ook zien en praten. Als je dat leuk vindt tenminste.
    Groetjes. Hou je taai he!
    Go Bears.

  • 22 Augustus 2010 - 09:32

    Eva:

    Tanja wat schrijf je iedere keer toch leuke verhaaltjes! Heel veel plezier de komende eerste echte dagen op Berkeley! Liefs, Eva

  • 22 Augustus 2010 - 10:19

    Lejosninouk:

    Hee Tanja.

    Wat een leuk verhaal zeg!
    Wij willen ook in een helikopter!! Wij oefenen voor "de stinkerdjes" vanwege een verdwenen badkamer waaronder wel een kleine champignonnenkwekerij aanwezig bleek te zijn. We laten ons dus nu omscholen, mn shiitakes schrijnen lucratieve handel te zijn. Helaas lukt het niet de foto van een faliliaire alien te plaatsen, anders kon je meegenieten. Anouk zal er eentje mailen. Veel plezier!!

    Liefs, Leendert, Nina, Anouk en Josita. (lejosninouk)

  • 22 Augustus 2010 - 15:24

    Jiska En Maarten:

    Hola!

    Heb je ook al gemaild... maar zal ook nog ff hier wat achterlaten...
    Ik heb skype inmiddels geinstalleerd en mijn webcam doet het ook nog eens!!!
    Je kamer ziet er gezellig uit. Hoop je snel weer te spreken...

    Kus van ons

  • 23 Augustus 2010 - 10:01

    Bert:

    Zojuist alle verslagen nog eens teruggelezen. Wat een geweldige vakantie hebben we gehad en wat heb jij het super opgeschreven.
    Er komen vast nog veel meer van zulke humoristische verslagen de komende maanden. Koester de herinneringen maar geniet vooral van wat je meemaakt.
    Hoop je snel weer te spreken.

  • 26 Augustus 2010 - 19:20

    Ina Slagboom:

    Hallo Tanja,
    Ik heb genoten van je reisverslag en de mooie foto's. Veel succes met de studie en hopelijk heb je een fijne tijd in Amerika. Wij gaan zaterdag Lotte en Sander helpen verhuizen. Jammer dat je er niet bij bent. Geniet volop van alles in Amerika, want het is zo weer december.
    groetjes van Ina

  • 02 September 2010 - 16:12

    Marlijn:

    Hahaha wat tof dat alles daar aan 'Bears' gekoppelt is, wordt weer afkicken als je terugkomt;)!
    En hoezo is Peet’s coffee beter dan starbucks:P?! Heerlijk dat je dat daar hebt!
    Oohh en super dat je tussen de oriëntatie ook nog tijd had om te relaxen (met de kabeltram richting showcentre;)).
    Maar nu gaat het echt beginnen;)! Blijven genieten tussendoor hè!!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Studeren at CAL!

Recente Reisverslagen:

11 December 2010

De Grande Finale!

06 December 2010

Sinterklaas, wie kent hem niet?

29 November 2010

Turkducking en Wintertenen

21 November 2010

Take off that red shit!!

14 November 2010

Het Cranberryparadijs
Tanja

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 23940

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 02 Maart 2014

Gothenburg time!

27 Juli 2010 - 19 December 2010

Studeren at CAL!

Landen bezocht: